Εκτύπωση

Τρέξιμο στο διάδρομο γυμναστικής VS τρέξιμο στο δρόμο

05 Ιανουάριος 2015. Αναρτημένο Προπονητική

Τρέξιμο στο διάδρομο γυμναστικής VS τρέξιμο στο δρόμοΔεν υπάρχει αμφιβολία ότι το τρέξιμο αποτελεί μια από τις καλύτερες μορφές άσκησης, δεδομένου ότι μεταξύ άλλων:

1. Βελτιώνει την καρδιαγγειακή υγεία και συνεπώς συντελεί στη μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων.

2. Βελτιώνει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

3. Αυξάνει την οστική πυκνότητα και μειώνει τον κίνδυνο οστεοπόρωσης.

4. Συμβάλλει στη μείωση του ποσοστού του σωματικού λίπους.

5. Ενδυναμώνει και τονώνει τους μύες των ποδιών.

6. Βοηθά τη διαδικασία της πέψης.

7. Βελτιώνει τη γενικότερη διάθεση και μειώνει το άγχος μέσω της έκλυσης ενδορφινών στον εγκέφαλο.

Ωστόσο, ποιό είδος τρεξίματος είναι καλύτερο; Το τρέξιμο στο διάδρομο γυμναστικής ή το τρέξιμο στο δρόμο; Δεδομένου ότι η σύγκριση αυτών των δύο εναλλακτικών μορφών άσκησης αποτελεί ένα επίμαχο και αρκετά αμφιλεγόμενο θέμα, ας εξετάσουμε τα οφέλη που προσφέρει έκαστη επιλογή.

Τρέξιμο στο δρόμο

• Ευρεία γκάμα επιλογών ως προς τη διαδρομή

Αναμφίβολα, ένα σημαντικό πλεονέκτημα που προσφέρει το τρέξιμο σε εξωτερικούς χώρους, είναι ο απεριόριστος αριθμός επιλογών ως προς τη διαδρομή που επιθυμείτε να ακολουθήσετε κάθε φορά, ανάλογα και με τη διάθεσή σας. Άλλωστε, η τακτική αλλαγή των διαδρομών κρίνεται απαραίτητη τόσο για τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης, όσο και για την αποτελεσματική καύση θερμίδων, δεδομένου ότι αποτρέπει το σώμα σας από το να συνηθίσει σε μια συγκεκριμένη ρουτίνα.

Τρέξιμο στο διάδρομο γυμναστικής VS τρέξιμο στο δρόμο

• Μεταβλητότητα επιφανειών

Δρόμοι, πεζοδρόμια, ανώμαλα εδάφη αποτελούν μερικές μόνο από τις επιλογές που προσφέρονται όταν τρέχετε στην ύπαιθρο. Αυτή η μεταβλητότητα των επιφανειών μπορεί αναμφισβήτητα να συμβάλλει θετικά στη βελτίωση της ισορροπίας και του συντονισμού σας, αλλά και να ενδυναμώσει περαιτέρω τους μύες και τις αρθρώσεις σας. Επιπλέον, το τρέξιμο σε ανισόπεδο έδαφος προσφέρει και το όφελος της μεγαλύτερης καύσης θερμίδων, δεδομένης της εντονότερης προσπάθειας που απαιτείται. Ωστόσο, οι πιο προβλέψιμες επιφάνειες, όπως για παράδειγμα τα πεζοδρόμια και οι δρόμοι, αποτελούν καλύτερες και ασφαλέστερες επιλογές για αρχάριους ή όταν οι συνθήκες φωτισμού είναι περιορισμένες. Το τρέξιμο σε μαλακές επιφάνειες, όπως για παράδειγμα το γρασίδι, ενδείκνυται για άτομα επιρρεπή σε τραυματισμούς, δεδομένου ότι μειώνονται σημαντικά οι φορτίσεις και επιβαρύνσεις των αρθρώσεων. Αντίθετα, το τρέξιμο στην άμμο συστήνεται για όσους επιθυμούν εντονότερη άσκηση, αφού απαιτείται να καταβληθεί μεγαλύτερη προσπάθεια από τον αθλούμενο.

• Κόστος

Το τρέξιμο στο δρόμο συνιστά μια φθηνή επιλογή άσκησης, αφού δεν προϋποθέτει τίποτε περισσότερο παρά μόνο ένα ζευγάρι κατάλληλων αθλητικών παπουτσιών.

• Πρακτικότητα

Πέραν όλων των άλλων, το τρέξιμο αποτελεί κι έναν αρκετά λειτουργικό και πρακτικό τρόπο άσκησης, δεδομένου ότι μπορεί να συνδυαστεί με άλλες δραστηριότητες (π.χ. τρέξιμο με φίλους) ή/και υποχρεώσεις της καθημερινότητάς σας (π.χ. βόλτα του σκύλου).

Τρέξιμο στο διάδρομο γυμναστικής VS τρέξιμο στο δρόμο

• Δυνατότητα απόδρασης από την καθημερινότητα

Στις μέρες μας υπάρχουν πολύ λίγοι τρόποι να αποδράσει κανείς από την απαιτητική καθημερινότητα. Το τρέξιμο στην ύπαιθρο αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία προκειμένου να ξεφύγετε από όλες τις υποχρεώσεις σας, επαγγελματικές και μη.

Τρέξιμο σε κυλιόμενο διάδρομο γυμναστικής

• Προβλέψιμο και σταθερό περιβάλλον

Το τρέξιμο σε κυλιόμενο διάδρομο γυμναστικής προσφέρει το πλεονέκτημα του σταθερού περιβάλλοντος, δεδομένου ότι σημαντικές παράμετροι και συνθήκες όπως για παράδειγμα η θερμοκρασία και η υγρασία, παραμένουν οι ίδιες καθόλη τη διάρκεια της προπόνησης. Άλλωστε, προσφέρει τη δυνατότητα άθλησης ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες, ενώ για πολλούς συνιστά ασφαλέστερη επιλογή από το τρέξιμο σε εξωτερικούς χώρους, ιδιαίτερα κατά τις βραδινές ώρες.

• Διατήρηση ρυθμού

Ο διάδρομος τρεξίματος παρέχει τη δυνατότητα στους αθλούμενους να ορίσουν ένα συγκεκριμένο ρυθμό και να τον διατηρήσουν επιτυχώς για όσο εκείνοι επιθυμούν. Η μείωση του ρυθμού στον διάδρομο τρεξίματος αποτελεί συνειδητή επιλογή αφού προϋποθέτει το πάτημα ενός κουμπιού, σε αντίθεση με το τρέξιμο σε εξωτερικούς χώρους, όπου η εν λόγω μείωση μπορεί να επέλθει ως αποτέλεσμα της κούρασης και χωρίς καν να γίνει αντιληπτή.

• Μικρότερη καταπόνηση των αρθρώσεων

Το τρέξιμο στο διάδρομο γυμναστικής προκαλεί μικρότερες επιβαρύνσεις στις αρθρώσεις από ότι το τρέξιμο σε εξωτερικούς χώρους (π.χ. δρόμοι, πεζοδρόμια κ.τ.λ), μειώνοντας σημαντικά τον κίνδυνο τραυματισμών και ανεπιθύμητων κακώσεων. Συνεπώς, αποτελεί την πλέον ενδεδειγμένη μορφή άσκησης για όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα στα οστά και στις αρθρώσεις τους, καθώς και για όσους αναρρώνουν από τραυματισμούς στις εν λόγω περιοχές.

• Ποικιλία

Οι περισσότεροι διάδρομοι έχουν ποικιλία προγραμμάτων από τα οποία μπορείτε να επιλέξετε αυτό που επιθυμείτε κάθε φορά, ανάλογα και με τους στόχους που επιδιώκετε. Για παράδειγμα, το εξατομικευμένο πρόγραμμα (Manual Profile), όπως ακριβώς υποδηλώνει η ονομασία του, σας παρέχει τη δυνατότητα να διαχειριστείτε οι ίδιοι την προπόνησή σας. Έτσι, αν επιθυμείτε εντονότερη άσκηση, μπορείτε απλά να αυξήσετε την κλίση του διαδρόμου, δυνατότητα που δεν παρέχεται τόσο εύκολα και άμεσα όταν τρέχετε σε εξωτερικούς χώρους. Ένα άλλο ιδιαίτερα χρήσιμο πρόγραμμα είναι αυτό της καύσης λίπους (Fat Burning Profile). Το πρόγραμμα αυτό είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να διασφαλίζει τη διατήρηση του σφυγμού σας στο 50 - 65% του μέγιστου καρδιακού σας ρυθμού, με απώτερο στόχο τη βέλτιστη δυνατή καύση λίπους. Τέλος, υπάρχουν προγράμματα που στοχεύουν στο καρδιαγγειακό σύστημα (Cardiovascular Profile) και τα οποία συμβάλλουν θετικά στη λειτουργία της καρδιάς και των πνευμόνων.

• Προβολή και καταγραφή σημαντικών πληροφοριών

Όταν τρέχετε σε κυλιόμενο διάδρομο γυμναστικής μπορείτε να παρακολουθείτε εύκολα την πρόοδό σας, αφού όλες οι απαραίτητες πληροφορίες (ταχύτητα, απόσταση, θερμίδες κ.ο.κ.) καταγράφονται στην οθόνη, ωθώντας σας παράλληλα να αυξήσετε κι άλλο την απόδοσή σας.

Τρέξιμο στο διάδρομο γυμναστικής vs τρέξιμο στο δρόμο: το ζήτημα των θερμίδων

Αν και υπάρχουν πολλές διαφορετικές απόψεις, οι περισσότεροι ειδικοί φαίνεται να συμφωνούν ότι το τρέξιμο στο δρόμο προσφέρει μεγαλύτερη καύση θερμίδων συγκριτικά με το τρέξιμο σε κυλιόμενο διάδρομο. Ωστόσο, αν θέλετε να κάψετε μεγαλύτερο αριθμό θερμίδων ασκούμενοι σε ηλεκτρικό διάδρομο γυμναστικής, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να αυξήσετε το ρυθμό του τρεξίματός σας ή /και την κλίση του διαδρόμου. Για παράδειγμα, η αύξηση της κλίσης κατά ένα επίπεδο μπορεί κάλλιστα να αντισταθμίσει την έλλειψη της αντίστασης του αέρα. Σε κάθε περίπτωση, οι δυνατότητες που προσφέρουν οι κυλιόμενοι διάδρομοι γυμναστικής μπορούν τελικά να οδηγήσουν σε μεγαλύτερη καύση θερμίδων, αφού στο τρέξιμο σε εξωτερικούς χώρους δεν μπορείτε να δημιουργήσετε ανηφόρες και λόφους κατά βούληση απλά και μόνο πατώντας ένα κουμπί!

Πηγή:http://www.buyeasy.gr

FacebookTwitter

Ροή ειδήσεων

Η πιο γλυκιά σελίδα

SFbBox by afl odds

Στηρίξτε το athlisis

  • Currency:
  • Amount:

tip