Εκτύπωση

Η ταχύτητα στους τενίστες

28 Ιούνιος 2014. Αναρτημένο Αθλήματα

Η ταχύτητα στους τενίστεςΌποτε παρευρισκόμαστε σε μεγάλα αθλητικά γεγονότα εντυπωσιαζόμαστε από την τεχνική ικανότητα, την φαινομενική άνεση των κινήσεων και συχνά την αίσθηση της δύναμης που διακρίνεται στους παίκτες.

Οι πρωταθλητές του τένις χτυπούν την μπάλα με δύναμη, κινούνται με ταχύτητα μέσα στο γήπεδο και παρουσιάζουν αντοχή σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, που κάποιες φορές μπορεί να διαρκέσει αρκετές ώρες.

Ακόμα και εκείνοι που απλά είναι παθιασμένοι με το άθλημα, έχουν ρακέτες που τους επιτρέπουν να επιταχύνουν σημαντικά τις βολές τους. Σύντομα συνειδητοποιούν πως πρέπει να προετοιμαστούν όχι μόνο από τεχνικής άποψης μέσα από μαθήματα και την εξειδικευμένη, εμπεριστατωμένη ανάλυση, αλλά επίσης και από φυσικής άποψης.

Τι προσόντα, λοιπόν, απαιτείται να έχει ένας αθλητής/τενίστας;

Πάνω απ' όλα, όλοι οι σύγχρονοι παίκτες πρέπει να είναι δυνατοί και γρήγοροι, όχι όμως όπως οι αρσιβαρίστες και οι δρομείς των 100 μέτρων: οι αρσιβαρίστες χρειάζεται πράγματι να σηκώσουν το δυνατό μεγαλύτερο βάρος, αλλά μόνο μία φορά και οι σπρίντερ πρέπει να καλύψουν στο δυνατό μικρότερο χρόνο μία αρκετά μικρή διαδρομή, αλλά για μία φορά, κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Η δύναμη που χρειάζεται να έχει ένας τενίστας από την άλλη, είναι εκείνη που απαιτείται για να επιταχύνει την κίνηση της ρακέτας η οποία ζυγίζει λιγότερο από μισό κιλό και εκείνη που θα του επιτρέψει να ακινητοποιήσει το σώμα του σε κλάσματα του δευτερολέπτου, άπειρες φορές και με διαφορετικό τρόπο, δεδομένου πως από την αρχή δεν είμαστε σε θέση γνωρίζουμε πόση ώρα θα διαρκέσει ο αγώνας.

Στο παρελθόν οι τενίστες περιόριζαν την προπόνησή τους σχεδόν αποκλειστικά στο τρέξιμο, σαν να επρόκειτο να γίνουν μαραθωνοδρόμοι, παρόλο που γνωρίζουμε πως η συνολική απόσταση που καλύπτεται σε έναν αγώνα σπανίως υπερβαίνει τα 1.000 μέτρα. Άλλοι τενίστες περνούν αρκετή ώρα στο γυμναστήριο σηκώνοντας βάρη χωρίς να έχουν κάποιο συγκεκριμένο στόχο στο μυαλό τους.

Έρευνες επάνω στη μορφολογία του σώματος μεγάλων πρωταθλητών δείχνει πως η μυϊκή τους μάζα δεν είναι μεγαλύτερη από εκείνη των παικτών του μπάσκετ ή του βόλεϊ. Έτσι λοιπόν, οι αθλητές/τενίστες θα πρέπει και εκείνοι να κάνουν προπόνηση αντοχής, αλλά με πιο συγκεκριμένο τρόπο. Η απαραίτητη αντοχή στους τενίστες αναπτύσσεται μέσα από συγκεκριμένες κινήσεις μέσα στο γήπεδο, πετώντας και πιάνοντας την μπάλα και χρησιμοποιώντας εξοπλισμό και διάφορα βάρη που μιμούνται τις κινήσεις του ντράιβ, του ρεβέρ και του σερβίς, κινήσεις που θα πρέπει ο παίκτης να εξασκεί συχνά.

Η δύναμη, η ταχύτητα και η αντοχή, θα πρέπει στους τενίστες να συνδυάζονται με την ικανότητά τους να εφαρμόζουν τις τεχνικές με τον πιο αποδοτικό και οικονομικό τρόπο: οι ασκήσεις για την βελτίωση τόσο της μυϊκής όσο και της αρθρικής ευελιξίας είναι απαραίτητες για την επίτευξη αυτού του στόχου. Αυτή, η ιδιαίτερα σημαντική ικανότητα, βελτιώνεται μέσα από διαφορετικές ασκήσεις έκτασης, (στατικές ασκήσεις που επιμηκύνουν τους μύες) και από την συνεχή βελτίωση της τεχνικής.

Το τένις συνεχίζει να είναι ένα από τα πιο συναρπαστικά αθλήματα που υπάρχουν γιατί μαζί με τα σωματικά προσόντα που αναφέραμε προηγουμένως, το αποτέλεσμα του αγώνα επηρεάζεται σημαντικά και από τον τρόπο που τον προσεγγίζει ψυχολογικά ο παίκτης. Οι συνθήκες στον εκάστοτε αγώνα είναι κάθε φορά διαφορετικές. Ακόμα κι αν παίζει κανείς με τον ίδιο αντίπαλο, το κάθε παιχνίδι είναι διαφορετικό από το άλλο και η «μάχη» κάθε φορά κρίνεται με διαφορετικό τρόπο.

Πηγή: http://www.asics.gr/

FacebookTwitter

Ροή ειδήσεων

Η πιο γλυκιά σελίδα

SFbBox by afl odds

Στηρίξτε το athlisis

  • Currency:
  • Amount:

tip