Εκτύπωση

Κολύμβηση το Άθλημα του Καλοκαιριού

18 Ιούνιος 2016. Αναρτημένο Αθλήματα

Κολύμβηση το Άθλημα του ΚαλοκαιριούΗ κολύμβηση εκτιμήθηκε από την αρχαιότητα ως μέσο φυσικής άσκησης και ψυχαγωγίας. Τα στυλ κολύμβησης που έχουν επικρατήσει είναι τέσσερα με το καθένα να έχει τον δικό του βαθμό δυσκολίας και είναι: το ελεύθερο, η πεταλούδα, το πρόσθιο και το ύπτιο.

Αναλόγως τι στυλ κολύμβησης πραγματοποιούμε έχουμε και διαφορετική καύση θερμίδων π.χ. με μια ώρα ελεύθερο κολύμπι καίει ένας άντρας 80 κιλών 600 θερμίδες και μία γυναίκα 50 κιλών 400 θερμίδες, 800 θερμίδες την ώρα για τους άντρες και 600 για τις γυναίκες είναι όταν κολυμπάς πεταλούδα, περίπου 750 θερμίδες την ώρα για τους άντρες και 600 για τις γυναίκες είναι όταν κολυμπάς πρόσθιο και τέλος 500 θερμίδες την ώρα για τους άντρες, 400 για τις γυναίκες όταν κολυμπάς ύπτιο.

Τι γυμνάζει η Κολύμβηση ;

Η κολύμβηση γυμνάζει όλες τις μυϊκές ομάδες του σώματος. Με την συστηματική κολύμβηση οι μύες που απαρτίζουν το μυοσκελετικό σύστημα δυναμώνουν και αποκτούν μεγαλύτερη ελαστικότητα, ενώ διορθώνονται και οι βλάβες που προκαλεί η καθιστική ζωή στο γραφείο και το σπίτι. Επίσης, η κολύμβηση βοηθά να υποχωρήσουν οι πόνοι από τις παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος (αυχενικό σύνδρομο, οσφυαλγία, ισχιαλγία κλπ) ενώ αποτελεί και προληπτικά το καλύτερο είδος γυμναστικής για την θωράκιση του μυοσκελετικού συστήματος. Όμως τα οφέλη από την κολύμβηση δεν σταματούν εδώ. Η κολύμβηση βελτιώνει την αναπνευστική ικανότητα και τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, χαρίζοντας παράλληλα ευεξία αφού συντελεί στην έκλυση των ενδορφινών (τις λεγόμενες ορμόνες της ευτυχίας).

ΠOΣEΣ ΘEPMIΔEΣ ΘA KAΨETE KOΛYMΠΩNTAΣ 30 λεπτά

60 κιλά 70 κιλά 80 κιλά

Πρόσθιο 315 kcal 368 kcal 420 kcal

Ύπτιο 252 kcal 295 kcal 336 kcal

Ελεύθερο (μέτριο) 252 kcal 295 kcal 336 kcal

Πεταλούδα 360 kcal 420 kcal 465 kcal

Κανόνες για πιο ασφαλή κολύμβηση

• Μην κολυμπάτε ποτέ με γεμάτο στομάχι. Είναι ένας πασίγνωστος κανόνας που μεταφέρεται από γενιά σε γενιά και που επαναλαμβάνεται πολλές φορές κατά την διάρκεια του καλοκαιριού κυρίως από μεγάλους προς μικρούς και τον οποίο δυστυχώς πολύ συχνά παραβαίνουμε εκθέτοντας το εαυτό μας σε σοβαρούς κινδύνους.

Συχνά οι μεγάλοι φωνάζουν αυτήν την εντολή στα παιδιά αλλά οι ίδιοι των παραβαίνουν με αποτέλεσμα συχνότερα τα θύματα να είναι μεγάλοι. Το βαρύ στομάχι δρα με πολλούς τρόπους καθιστώντας το κολύμπι προβληματικό και επικίνδυνο. Η καταλληλότερη ώρα για κολύμβηση είναι το πρωί, που το σώμα είναι πιο ξεκούραστο.

• Μην κολυμπάτε όταν δεν αισθάνεστε καλά. Το κολύμπι θα πρέπει να θεωρείται σαν μία ευχάριστη και απολαυστική άσκηση και με κανένα τρόπο δεν πρέπει να γίνεται με εξαναγκασμό ή από υποχρέωση.

Το κολύμπι απαιτεί εγρήγορση και καλή σωματική και ψυχική κατάσταση για να θεωρηθεί ωφέλιμο. Άτομα τα οποία για οποιονδήποτε λόγο δεν αισθάνονται καλά θα πρέπει να αποφεύγουν την κολύμβηση.

Πολλά δυστυχήματα στη θάλασσα έχουν σαν αιτία το γεγονός ότι το άτομο βούτηξε ή μπήκε στη θάλασσα έχοντας κάποιο πρόβλημα (ζάλη, πονοκέφαλο, τάση για λιποθυμία ή για έμετο, πυρετό, δύσπνοια, κοιλιακά ενοχλήματα, πόνους στο στήθος κ.α.).

• Κολυμπάτε προσεκτικά σε άγνωστες θάλασσες. Πολλά ατυχήματα προκαλούνται από βουτιές σε άγνωστα μέρη ή από κολύμπι σε περιοχές με απότομα βαθιά νερά, ρεύματα κ.λπ.

• Αποφεύγετε να κολυμπάτε σε απομονωμένες και απόμακρες παραλίες τις οποίες δεν γνωρίζετε και ιδιαίτερα όταν δεν υπάρχουν στο χώρο και άλλα άτομα που μπορούν να προσφέρουν κάποια βοήθεια σε ώρα ανάγκης.

Η υπερβολική εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας και ιδιαίτερα στις κολυμβητικές μας ικανότητες συχνά μας οδηγεί σε επικίνδυνες υπερβολές.

• Μην αφήνετε τα παιδιά χωρίς εποπτεία να κολυμπούν. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο όσο μικρότερα είναι τα παιδιά και όσο πιο άγνωστες είναι οι παραλίες. Παιδιά τα οποία δεν γνωρίζουν κολύμπι ευνόητο είναι ότι χρειάζονται ακόμη μεγαλύτερη επιτήρηση. Κάθε άτομο δεν θα πρέπει να αναλαμβάνει την εποπτεία περισσοτέρων των δύο παιδιών.

• Αποφεύγετε το νυκτερινό κολύμπι. Η κολύμβηση στο σκοτάδι ή ακόμη και υπό το φως της πανσελήνου εγκυμονεί σημαντικούς κινδύνου αφού η ορατότητα είναι περιορισμένη και η επικοινωνία περιορίζεται μόνο με την ομιλία και τις φωνές.

• Αποφεύγετε να κολυμπάτε μετά από κατάχρηση αλκοόλ. Το οινόπνευμα εκτός του ότι μειώνει σημαντικά τις αντιδράσεις μας συχνά μας κάνει να υποεκτιμάμε τους κινδύνους.

Παράλληλα οι έμετοι που συχνά προκαλούνται όταν το άτομο βρίσκεται σε κατάσταση μέθης επιδεινώνονται με την πίεση που ασκεί το νερό στην κοιλιά και στο στομάχι μας με αποτέλεσμα ο κίνδυνος πνιγμού να πολλαπλασιάζεται στα άτομα αυτά.

• Άτομα τα οποία πάσχουν από σοβαρές παθήσεις θα πρέπει πάντα στην αρχή του καλοκαιριού και ίσως και κατά καιρούς ενδιάμεσα να επισκέπτονται τον γιατρό τους και να ζητούν την άδεια του για κολύμπι.

Ποια τα οφέλη απ την κολύμβηση

 Καρδιαγγειακά - Η κολύμβηση χαρακτηρίζεται ως μία αερόβια άσκηση, διότι ακόμη και με λίγη ώρα μπορεί να είναι πολύ απαιτητική. Μειώνει την αρτηριακή πίεση και τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, κάνει την καρδιά σας να αντλεί αίμα αποτελεσματικά και αποδοτικά.

 Μυϊκή δύναμη- Η κολύμβηση ως μια "άσκηση" απαιτητική κινεί και συντονίζει όλους τους μύες την ίδια στιγμή. Το νερό δημιουργεί περισσότερη αντίσταση από ότι ο αέρας. Έτσι πρέπει να προσπαθήσουμε πολύ σκληρά όταν πρόκειται για το κολύμπι. Ως αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας θα αναπτυχθούν περισσότερο οι μύες μας.

 Ευελιξία- Το κολύμπι και η άσκηση στο νερό, όταν συνοδεύονται από διατάσεις, μπορεί να βελτιώσουν σημαντικά την ευελιξία μας.

 Το κολύμπι αφαιρεί το φόβο του νερού- Τα περισσότερα παιδιά φοβούνται το νερό. Ο φόβος αυτός πρέπει να εξαλειφθεί σε νεαρή ηλικία, αλλιώς θα γίνει μια μόνιμη φοβία έως ότου μεγαλώσουμε. Στο κολύμπι θα πρέπει να εισαχθεί το παιδί από μικρή ηλικία για να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη του , όταν αντιμετωπίζει το νερό.

 Η κολύμβηση βελτιώνει την αναπνευστική ικανότητα και τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, χαρίζοντας παράλληλα ευεξία αφού συντελεί στην έκλυση των ενδορφινών

 Βοηθά να χαθούν τα περιττά κιλά

 Μειώνει το άγχος και μας κάνει να χαλαρώνουμε ψυχοσωματικά

 Κοινωνικοποίηση , ερχόμαστε σε επαφή με άλλους ανθρώπους και αισθανόμαστε ευχάριστα.

 Πηγή  http://www.therapeytes.gr/

FacebookTwitter

Ροή ειδήσεων

Η πιο γλυκιά σελίδα

SFbBox by afl odds

tip