Εκτύπωση

Απολαύστε τα χειμερινά σπορ με ασφάλεια...

11 Δεκέμβριος 2016. Αναρτημένο Τρόπος Ζωής

Απολαύστε τα χειμερινά σπορ με ασφάλεια...Για πολλούς το κρύο του χειμώνα είναι μια αφορμή για ζεστές νύχτες μπροστά στο τζάκι, με καλή παρέα, φαγητό και ποτό. Για κάποιους άλλους, είναι πρόκληση για μια περιπέτεια κοντά στη φύση. Το σκι στο χιόνι,( αλπικό σκι, σκι αντοχής, ορειβατικό) το snowboard, οι χιονορακέτες, winter walking, το έλκηθρο, το snowmobile και οι χειμερινές αναβάσεις

βουνού κερδίζουν διαρκώς οπαδούς και αποτελούν πηγή ψυχικής ευφορίας.

Ωστόσο, κρύβουν και πλήθος κινδύνων, που πρέπει να αντιμετωπίζονται με προσοχή. Για το λόγο αυτό στις πιο κάτω γραμμές παρατίθενται μια σειρά από συμβουλές, ώστε η αδρεναλίνη των χειμερινών σπορ να μην αποβεί κατά κανένα τρόπο επιζήμια για την υγεία μας.

Ντυθείτε ζεστά

Η έκθεση στο κρύο μπορεί να προκαλέσει σοβαρές ασθένειες, οι οποίες συνήθως εκδηλώνονται με ύπουλο τρόπο και εξελίσσονται ταχύτατα. Για το λόγο αυτό είναι επιβεβλημένος ο κατάλληλος ρουχισμός Δώστε, επίσης, μεγάλη σημασία στο υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένος ο ρουχισμός σας. Απαραίτητες, ίσως περισσότερο από τα υπόλοιπα ενδύματα, είναι και οι μάλλινες κάλτσες, οι οποίες ζεσταίνουν τα πόδια δίχως να απορροφούν τον ιδρώτα

Ακόμη, μην παραλείψετε να φορέσετε μπότες. Προτιμήστε όσες έχουν εσωτερική επένδυση και λαστιχένιο πέλμα και φροντίστε να εφαρμόζουν καλά στα πόδια σας. Καλό θα είναι να υπερβαίνουν τον αστράγαλο σε ύψος υποστηρίζοντας έτσι τη συγκεκριμένη άρθρωση, καθώς η ολισθηρότητα του εδάφους μπορεί να αποβεί μοιραία για τις αρθρώσεις και τη διάθεσή σας. Τέλος, μην ξεχάσετε να φορέσετε μάλλινα γάντια, σκούφο και κασκόλ, το οποίο μπορείτε να τυλίξετε γύρω από το πρόσωπό σας αν οι καιρικές συνθήκες είναι τόσο ακραίες, ώστε να δυσκολεύουν την αναπνοή. Και εφόσον θα ασχοληθείτε με κάποιο δυναμικό σπορ, η χρήση του κράνους είναι πλέον επιβεβλημένη.

Κάντε καλή προθέρμανση

Η απότομη έκθεση του σώματος στο κρύο ευνοεί τους τραυματισμούς, καθώς ο βαθμός ελαστικότητας των μυών είναι παρά πολύ μικρός. Κάντε ένα μικρό ζέσταμα σε εσωτερικό χώρο πριν βγείτε έξω, όπου οι θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι υψηλότερο

Ακολουθήστε σωστή διατροφή

Η έκθεση στο κρύο αυξάνει τις ενεργειακές απαιτήσεις του οργανισμού και, κατά συνέπεια, θα πρέπει οι τροφές να είναι πλούσιες σε πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και βιταμίνες. Αν πρόκειται να παραμείνετε σε περιβάλλον με ισχυρό ψύχος θα είναι καλό να τρώτε πολλά και μικρά γεύματα, ενώ, για περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης, χρήσιμο είναι να διαθέτετε στην τσέπη σας μια σοκολάτα, η οποία έχει τη δυνατότητα να εφοδιάσει άμεσα τον οργανισμό με ενέργεια και δύναμη.

Νερό και αλκοόλ

Συνήθως η παραμονή σε περιβάλλον με πολύ κρύο δημιουργεί την ψευδαίσθηση ότι ο οργανισμός δεν απαιτεί την πρόσληψη υγρών. Ωστόσο, η εν λόγω αίσθηση είναι πολύ συχνά παραπλανητική Μπορεί να μην νιώθετε δίψα, ωστόσο καλό θα είναι να διατηρείτε πάνω σας ένα μπουκάλι με νερό και να πίνετε τακτικά από αυτό.

Όσο για το αλκοόλ, είναι ευνόητο ότι θα πρέπει να αποφεύγεται πλήρως. Και σε αυτήν την περίπτωση υπάρχει ο μύθος ότι λίγο οινόπνευμα μπορεί να θερμάνει τον οργανισμό και να τον βοηθήσει να αντεπεξέλθει στο κρύο. Φυσικά κάτι τέτοιο δεν ισχύει, αφού η αίσθηση της θερμότητας είναι προσωρινή. Το οινόπνευμα τελικώς προκαλεί έντονη διούρηση και αποβολή υγρών, ενώ παράλληλα διογκώνει τα αιμοφόρα αγγεία και ευνοεί την έξοδο της θερμότητας από το σώμα.

Υποθερμία: ο ύπουλος εχθρός

Ως υποθερμία νοείται η πτώση της θερμοκρασίας του σώματος κάτω από το φυσιολογικό όριο, που είναι οι 35 βαθμοί Κελσίου. Μπορεί να εκδηλωθεί πάρα πολύ γρήγορα αν το άτομο αμελήσει να φροντίσει για τη διατήρηση της θερμοκρασίας του και τα κυριότερα συμπτώματά της είναι η διανοητική σύγχυση, η ελάττωση της καρδιακής και αναπνευστικής συχνότητας, η ανικανότητα βάδισης σε ευθεία γραμμή και ο ακατάληπτος λόγος, όπως αυτός που εκφράζεται όταν ένας άνθρωπος βρίσκεται σε κατάσταση μέθης. Αν διαπιστωθεί κάτι τέτοιο, το άτομο θα πρέπει να μεταφερθεί αμέσως σε κλειστό, ζεστό χώρο, να του αφαιρεθούν αμέσως τα ρούχα και να τυλιχτεί σε μια ή περισσότερες στεγνές κουβέρτες, ενώ απαραίτητη κρίνεται και η παρουσία ενός ιατρού.

Επικίνδυνος και ο... ήλιος

Όσοι από εσάς νομίζετε ότι ο ήλιος προκαλεί εγκαύματα μόνο το καλοκαίρι, κάνετε λάθος. Η φυσική πηγή θερμότητας και φωτός του πλανήτη μας είναι ικανή να πλήξει κυρίως το δέρμα του προσώπου ακόμη και σε μια χιονισμένη πλαγιά, λόγω του φαινομένου της αντανάκλασης. Όσοι κάνετε σκι, αλλά και όσοι εκτίθεστε στο χιόνι, αγοράστε τα ειδικά γυαλιά και εφοδιαστείτε με αντηλιακές κρέμες, διότι το έγκαυμα προσώπου στο βουνό είναι πολύ πιο ύπουλο, οδυνηρό και επικίνδυνο.

Η απόλαυση μιας χειμερινής απόδρασης θα πρέπει να αποτελεί αφορμή για ξεκούραση και όχι έκφραση ενός απωθημένου, που μόνο απόλαυση δεν παρέχει. Ακολουθήστε χαλαρούς ρυθμούς και αυξήστε την ένταση μόνο σε ό,τι χρήζει της προσοχής σας, ώστε να μπορέσετε να επαναλάβετε και στο μέλλον αυτήν την πανέμορφη εμπειρία.

Καλή εξόρμηση...στα χιονισμένα βουνά..!!!!!

Tζιλίνη Λιάνα 
Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής 
Personal Trainer- Ski Instructor
e-mail    Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


FacebookTwitter

Ροή ειδήσεων

Η πιο γλυκιά σελίδα

SFbBox by afl odds

tip