Εκτύπωση

Οι ρυθμοί της ζωής επιβάλουν ...PILATES!

19 Οκτώβριος 2016. Αναρτημένο Φυσική κατάσταση

 Οι ρυθμοί της ζωής επιβάλουν Ι   ...  PILATES!Ώρα...πολύ πρωινή και πρέπει γρήγορα να σηκωθείς και να ντυθείς, να φτιάξεις γρήγορα το πρωινό και τα πραγματά σου, να μπεις γρήγορα στο αμάξι -οπου θα οδηγήσεις γρήγορα και καμπουριασμένα καθώς δεν έχει ανοιξει ακόμη το μάτι!-, να φτάσεις στο γραφείο τρέχοντας με την τσάντα κρεμασμένη στον ένα ώμο και να πιάσεις γρήγορα δουλειά συνήθως μπροστά σ'ένα γραφείο κι εναν υπολογιστή ή σκημένος-η πάνω από μια χειρονακτική εργασία για ατελείωτες πλέον ώρες λόγω των συνθηκών.

Γρήγορα...τα πάντα σήμερα γίνονται γρήγορα και οι ρυθμοι τρέχουν ασταμάτητα κάνοντας την καθημερινότητα όλο και πιο απαιτητική. Κι εσυ;;; αναρρωτιέσαι ακόμη γιατί πονούν οι αρθρώσεις σου; γιατί παρουσιάζεις όλο και πιο συχνά μυοσκελετικά προβλήματα; γιατί εχεις πονοκεφάλους,ημικρανίες,πόνο στη μέση&τον αυχένα; γιατί δε κοιμάσαι καλά και δε χαλαρώνεις;

Αλήθεια, πόσοι απο εσας ξυπνάτε μια ώρα πριν την ώρα αναχώρησής σας απο το σπίτι; Και αν το κάνετε αυτο, σηκώνεστε σωστά από το κρεβάτι; Οδηγήτε με τη σπονδυλική στήλη σε φυσιολογική θέση; Έχετε το βάρος της τσάντας σας μοιρασμένο και στους δυο ώμους; Κρατάτε σωστή στάση σώματος στη δουλειά; Όλα αυτά σε συνδυασμό με τους τρελούς ρυθμούς που επικρατούν στην καθημερινότητά μας συν τη κούραση και το στρες δημιουργούν μακροχρόνια προβλήματα στο σώμα μας που μας κάνουν να μη μπορούμε να ανταπεξέλθουμε πλέον στα πιο απλά πράγματα της καθημερινής μας ζωής και κάνουν τον πόνο έναν “κακό φίλο” που μας ακολουθεί συνεχώς.

Η λύση σε όλα αυτά είναι μία και λέγεται: PILATES!

Η μέθοδος Pilates δημιουργήθηκε στις αρχές του 20ου αιώνα από τον Joseph Η. Pilates, ένα πεφωτισμένο άνθρωπο που είχε ως όραμά του τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος εκγύμνασης που θα διευκόλυνε την καθημερινότητα του ανθρώπου, θα ενδυνάμωνε το σώμα και ταυτόχρονα θα το χαλάρωνε. Η μέθοδος δεν άργησε να αποκτήσει φανατικούς θαυμαστές- καθώς όσος κόσμος τη δοκίμαζε σταματούσε να πονά και ταυτόχρονα “έχτιζε” ένα καλοσχηματισμένο σώμα- και γι' αυτό το λόγο ,σύμφωνα με έρευνα, 12 εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο γυμνάζονται με το Pilates ενώ βρίσκεται -όχι τυχαία- για πάνω από 20 χρόνια στη 10άδα γυμναστικών προγραμμάτων που προτιμά ο κόσμος!

Τι , όμως, κάνει ακριβώς το Pilates;

Η βασική του αρχή είναι ο έλεγχος και η σταθεροποίηση του κέντρου του σώματος, δηλαδή των κοιλιακών-ραχιαίων-γλουτών. Συμφωνα με έρευνες, αν το κέντρο ενός ανθρώπου δεν είναι δυνατό τίποτα σε αυτό δε θα λειτουργεί σωστά μυικά καθώς τα πάντα στο σώμα μας συνδέονται και μάλιστα με κοινό παρονομαστή το κέντρο του. Το είδος των ασκήσεων αφορά ισομετρικές ασκήσεις (που βοηθούν στην αποκατάσταση τραυματισμών και ενδυνάμωση εκ των έσω), ασκήσεις κινητικότητας κι ευλυγισίας αλλά και δυναμικές ασκήσεις με το βάρος του σώματος, κρεβατια και καρέκλες Pilates (γνωστά ως reformer, Cadillac, chair )μπάλες, λάστιχα, δαχτυλίδια κ.α.

To Pilates στοχεύει στη λεπτομέρεια και τη συνειδητή ενδυνάμωση του νευρομυικού συστήματος αποτελώντας μια θεραπευτική και ορθοσωμική μέθοδο άσκησης. Έχει την ικανότητα να μακραίνει του μύες ,να σχηματίζει και να γραμμώνει το σώμα αλλά ταυτόχρονα να προστατευει τις αρθρώσεις από μελλοντικούς τραυματισμούς ή να τους αποκαθηστά.

Οφέλη:

  1. Σωστή στάση και ομοιομορφη ενδυνάμωση των μυων του κορμού

    Εαν έχετε θέματα με κύφωση,σκολίωση,λόρδωση,προβλήματα σε μέση και αυχένα τότε σίγουρα μετά απο μερικά μαθήματα θα νιώσετε τη σπονδυλική σας στήλη πιο επιμηκυμένη, σταθεροποιημένο και δυνατό τον κορμό σας,τη λεκάνη και την πλάτη σας πιο ευθυγραμμισμένη. Επίσης, το Pilates επικεντρώνεται στις λίγες επαναλήψεις και τις πολλές εναλλαγές ασκήσεων πραγμα που σας χαρίζει ένα καλοσχηματισμένο σώμα.

  2. Βελτίωση της αναπνοής και της κυκλοφορίας του αίματος

    Η μέθοδος είναι συνηφασμένη με την εκμάθηση της σωστής αναπνοής: H αναπνοή είναι το πιο σημαντικό πράγμα που κάνουμε καθημερινα απο τότε που γεννηθήκαμε που, όμως, αν δε γίνεται σωστά επιφέρει κουραση και κόπωση.

  3. Ενδυνάμωση κοιλιακών-γλουτων-ραχιαιων

    Pilates σημαίνει ενδυνάμωση του κέντρου,δηλαδη των κοιλιακών μυών,γλουτών και ραχιαίων χτίζοντας ένα γερό κορμό.

  4. Υγιής αρθρώσεις

    Η μέθοδος έχει τη μαγική ιδιότητα να προετοιμάζει και να δουλεύει όχι μεμονωμένους μύες αλλά όλου του σώματος και να τους βάζει να “εργάζονται” ταυτόχρονα, πράγμα που κάνει το σώμα πιο ευπλαστο,δυνατο και με μεγαλύτερη κινητικότητα στις αρθρώσεις.

  5. Βελτίωση ευλιγισίας και ισορροπίας

    Στο Pilates δίνεται έμφαση στην αρμονική κίνηση του σώματος και στην ενδυνάμωση εκ των έσω πραγμα που βοηθά στην αναπτυξη της ισορροπίας ,αποσυμπιέζει μεσοσπονδύλιους δίσκους ενώ ταυτόχρονα πολλές ασκήσεις έχουν την ιδιότητα να προσφέρουν ενδυνάμωση ενός μυός και ταυτόχρονα διάταση κάποιου άλλου.

  6. Συντονισμός σώματος και μυαλού- Ψυχική ανάταση και χαλάρωση

    Το Pilates δεν είναι μια απλή προπόνηση! Είναι τρόπος άσκησης που δραστηριοποιεί το μυαλό και η φιλοσοφία του βρίσκει άμεση ανταπόκριση στην καθημερινότητά μας, κάνοντας μας να νιώθουμε πιο δραστήριοι κι ενεργητικοί. Ταυτόχρονα, είναι γνωστό πως μεσω της άσκησης και κυρίως μεσα από το Pilates που χρησιμοποιεί την αρμονία εκκρίνονται οι ορμόνες της χαράς: ενδοκρίνες-ντοπαμίνες-σεροτονίνες-κατεχολαμίνες. Αποτελεί, λοιπόν, ένα φυσικό αντικαταθληπτικό!

Σε ποιους απευθύνεται;

Σε όλους! Ο ίδιος ο ιδρυτής χαρακτήρισε τη μέθοδό του “ήπια για τις εγκύους ,ασφαλή για τους υπερήλικες, απαραίτητη και δυναμική για τους ενήλικες και τους αθλητές!” . Η φράση αυτή τα λέει όλα! Καλύπτει τις ανάγκες κάθε ηλικίας και κατηγορίας ανθρώπου βοηθώντας τον να πάει ένα βήμα παραπέρα είτε διευκολύνοντας την καθημερινότητα είτε για να επιτεύξει οποιονδήποτε γυμναστικό και αθλητικό στόχο.

Που να κάνω Pilates;

Μεγάλη προσοχή χρειάζεται στο που και σε ποιον θα εμπιστευτείτε το σώμα σας και την υγεία σας. Φροντίστε να μάθετε αν ο γυμναστής που θα σας αναλάβει είναι πιστοποιημένος στη μέθοδο Pilates και αν κατέχει γνώσεις ανατομίας και κινησιολογίας έτσι ώστε να εξασφαλήσετε τη σωστή εκγύμνασή σας. Επίσης, θα σας συμβουλεύαμε να βρείτε ένα ολοκληρωμένο και πλήρες οργανωμένο Studio Pilates με συγχρονο εξοπλισμό ,cadillac,reformer,chairs τα οποία θα σας βοηθήσουν να γυμνάσετε και τον πιο “ξεχασμένο” μυ και που θα σας παρέχει ασφάλεια,καθαριότητα κι ένα υγιές περιβάλλον εκγύμνασης.

Οι ρυθμοί δε θα σταματήσουν ποτέ να τρέχουν! Εμείς ,όμως ,μπορούμε και πρέπει να τους σταματάμε 2-3 ώρες την εβδομάδα για να τις αφιερώσουμε στον εαυτό μας αρκεί να θέλουμε πραγματικά να τον αλλάξουμε και να κάνουμε την καθημερινότητά μας πιο εύκολη!

Και... όπως έλεγε και ο Joseph H.Pilates: “Σε 10 μαθήματα θα νιώσεις τη διαφορά, σε 20 θα τη δουν και οι άλλοι και σε 30 θα έχεις ένα ολοκαίνουριο σώμα”!

Τί περιμένεις, λοιπόν;

 

Βασιλειάδου Χριστίνα
Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής
Personal&Pilates Trainer
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
FacebookTwitter

Ροή ειδήσεων

Η πιο γλυκιά σελίδα

SFbBox by afl odds

tip