Εκτύπωση

Σχετικά με την υπεραριθμία των Γυμναστών

13 Μάρτιος 2012. Αναρτημένο Άρθρα για τη Φυσική Αγωγή

Σχετικά με την υπεραριθμία των ΓυμναστώνΕίναι γνωστή η επιχειρηματολογία που χρησιμοποιείται από τα στελέχη του Υπουργείου Παιδείας για τον κλάδο της Φυσικής Αγωγής όταν πιέζονται είτε για να προβούν σε μαζικούς διορισμούς είτε σε αποσπάσεις και μεταθέσεις Γυμναστών.Οι μέχρι τώρα μεμονωμένες αντιδράσεις κάποιων σχετικά με τους υπεραρίθμους, είχαν καθαρά χαρακτήρα αμυντικό, «άχρωμο» και όχι ουσιαστικό.

Οι απαντήσεις που ακούγονται περιστασιακά, δεν έχουν να κάνουν με την «ουσία του πράγματος», αλλά κυρίως με θέματα που άπτονται συνδικαλιστικού χαρακτήρα. Αν και δεν είναι λάθος ως επιχείρημα, η ορθή όμως αντίδραση στη ρητορική της υπεραριθμίας δεν μπορεί να βρίσκεται στην απάντηση του τύπου «στη Β'Αθήνας και Γ΄ Κυκλάδων έχει 30 κενά (τυχαία παραδείγματα) και γιατί δεν βάζετε γυμναστές;» διότι θα λάβεις μια περιποιημένη απάντηση του τύπου «στην Ζάκυνθο, Κέρκυρα... υπάρχουν γυμναστές που κάθονται (πάλι τυχαία παραδείγματα)» άσχετα αν η απάντηση του Υπουργείου είναι υπερβολική ή κρύβεται μέσα της μια μικρή αλήθεια.

Με το «κάθονται», τα Υπουργείο Παιδείας εκφράζει απλά μια (δημοσιονομική) πολιτική ωρολογίου προγράμματος για το μάθημά μας έτσι όπως το έχουν διαμορφώσει και ΟΧΙ έτσι όπως θα έπρεπε να υφίσταται. Η «συνθηκολόγησή» μας για τη «παράδοση» του μαθήματος της Φ.Α. σε πολύ μικρά σχολεία σε άλλες ειδικότητες είναι τραγικό λάθος. H ύπαρξη ή όχι του μαθήματός μας δεν εξαρτάται από το μέγεθος της κάθε σχολικής μονάδας. Η ουσία της Γυμναστικής δεν "ζυγίζεται" και δεν ποσοτικοποιείται. Η παραίτηση από τη διεκδίκηση του δικαιώματος στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής ακόμη και για έναν μαθητή ενός απομακρυσμένου σχολείου, ισοδυναμεί με παραίτηση από τη ταυτότητά μας ως ειδικότητα. Μόνον ο Γυμναστής που περιμένει στη σειρά του στον πίνακα των αναπληρωτών είναι σε θέση να αποφασίσει αν θέλει ή όχι να εργαστεί για έστω και για δυο ώρες σε οποιοδήποτε απομακρυσμένο μέρος.

Για να αντιμετωπίσεις μια ανεύθυνη παραφιλολογία η οποία εκθέτει έναν κλάδο ολόκληρο και το ανθρώπινο δυναμικό που τον υπηρετεί, χρησιμοποιείς το κυρίαρχο όπλο με το οποίο επανδρωθήκαμε όλοι μας όταν τελειώσαμε τα ΤΕΦΑΑ: Την επιστημονική γνώση. Τη "δική μας" αλήθεια δηλαδή η οποία επιβεβαιώνεται καθημερινά μέσα από διεθνείς έρευνες και οι οποίες καταδεικνύουν ότι το μάθημα στη χώρα μας έτσι όπως διδάσκεται, στους χώρους που διδάσκεται και στο σύνολο των ωρών που διδάσκεται είναι μια απέραντη φαρσοκωμωδία για την οποία την απόλυτη ευθύνη (για τη κατάντια και παρακμή του έλληνα μαθητή) έχει η Ελληνική Πολιτεία. Η δική μας αλήθεια λοιπόν που στηρίζεται σε πραγματικά επιστημονικά δεδομένα λέει ότι: προκειμένου ο έλληνας μαθητής και μαθήτρια σε όλη τη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση να διδαχτεί το μάθημα της Φυσικής Αγωγής όπως του οφείλεται, χρειάζεται να διοριστούν πολλοί περισσότεροι γυμναστές απ' όσοι υπάρχουν σήμερα στο εκπαιδευτικό σύστημα, μέσα από τον πίνακα των αναπληρωτών.

Προσέξτε: δεν εξετάζουμε εδώ τις διαδικασίες διορισμών, αλλά εστιάζουμε στο γεγονός ότι χρειάζεται ο τόπος γυμναστές. Αυτή είναι (τουλάχιστον θα έπρεπε να είναι) η υπερήφανη απάντηση μας. Ακόμη και κάποιοι να θεωρούνται υπεράριθμοι στα σχολεία τους, για εμάς δεν υφίσταται τέτοιο θέμα, δεν βλέπουμε υπεράριθμους διότι υπολείπονται χιλιάδες ώρες στα παιδιά - μαθητές/τριες σύμφωνα με αυτό που σπουδάσαμε και ορκιστήκαμε ότι θα υπηρετήσουμε. Η λεγόμενη υπεραριθμία είναι δικό τους κατασκεύασμα το οποίο ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΦΟΡΑ. Αυτή θα πρέπει να είναι μια συμπαγής ιδεολογική μας ασπίδα την οποία καμιά κυβερνητική προβοκάτσια δεν θα μπορεί να διαπερνά.

Σε πρόσφατή δημοσίευση καταδεικνύεται τη σαθρότητα στη οποία στηρίζεται το όλο οικοδόμημα της διδασκαλίας του μαθήματός μας μέσα από τα δικά τους κείμενα και την ανεπάρκεια του συστήματος το οποίο είναι υπεύθυνο για τη παρακμή της υγείας του Έλληνα μαθητή όπως αποτυπώνεται σε όλες τις ποιοτικές έρευνες της ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στο ίδιο μήκος κύματος θα έπρεπε να στηρίζεται και η αντίδραση των μονίμων γυμναστών σε περίπτωση που κληθούν να αξιολογηθούν (γνωρίζετε γιατί) για τη ποιότητα της διδασκαλίας τους.

Δεν είναι δυνατόν να αξιολογηθεί κάποιος εκπαιδευτικός όταν στο σύστημα στο οποίο προσφέρει τις υπηρεσίες του δεν του δίνει τη δυνατότητα να εργαστεί σύμφωνα με την επιστημονική του κατάρτιση. Δεν είναι δυνατόν να αξιολογηθεί μια επιστημονική – εκπαιδευτική στάση ενός συναδέλφου όταν το περιβάλλον εργασίας στις σχολικές μονάδες δεν είναι επιστημονικό και ευνοεί εκ των πραγμάτων μόνον τη προχειρότητα και τον ερασιτεχνισμό.

Κανείς δεν αρνείται φαντάζομαι την γενικότερη αδράνειά μας στις διεκδικήσεις για τα επιστημονικά μας δικαιώματα. Όμως, μια ουσιαστική αντίδραση (σε συλλογικό – θεσμικό επίπεδο) του μόνιμου γυμναστή που θα αναζητά τις αυτονόητες συνθήκες εργασίας του, του ανθρώπου δηλαδή που δεν αναζητά τη μονιμότητα αλλά τη ποιότητα στη εργασία θα είχε άλλη βαρύτητα από αυτή του αναπληρωτή και του ωρομίσθιου. Και αυτό διότι η πολιτεία πάντα θα καταλογίζει (άσχετα αν αντιλαμβάνεται την ορθότητα των επιχειρημάτων) στον αδιόριστο το κίνητρο του «βολέματος».

Ποιος μπορεί να ξεχάσει πρόπερσι το Υφυπουργό Παιδείας Πανάρετο από το βήμα της βουλής όταν βγήκε να κατακεραυνώνει όλους τους μόνιμους γυμναστές χαρακτηρίζοντάς τους λίγο πολύ τεμπέληδες, δίχως να του επιστραφεί πίσω ούτε κουβέντα από κάποιο επίσημο όργανό μας ή από άλλους θεσμικούς φορείς; Ήταν τότε πρώτης τάξεως ευκαιρία ώστε να δοθεί μια οργανωμένη απάντηση στα όσα μας καταλογίζουν ως κλάδο αλλά και σε όσα αποκρύπτουν από την κοινωνία για τη ποιότητα του μαθήματος μας όπως αυτή προσφέρεται από το κράτος.

Αποφάσισα να προσπαθήσω να του απαντήσω τότε από τη θέση του αναπληρωτή με αδιάψευστα στοιχεία και επιχειρήματα. Τι να το κάνεις όμως. Ο αναπληρωτής και ο ωρομίσθιος για το Υπουργείο πάντα θα θεωρείται ένας «ζητιάνος» της «καλοπέρασης» και της μονιμότητας και τα λόγια του πάντα θα έχουν σχεδόν γραμμική κατεύθυνση και το κίνητρό του γι αυτούς θα είναι πάντα «ένοχο». Αντιλαμβάνεστε πολύ καλά τι εννοώ.

Στο ίδιο μήκος κύματος με τα παραπάνω γραφόμενα κινήθηκε και το πρόσφατο υπόμνημα της Ενωτικής Κίνησης Γυμναστών για τους διορισμούς το οποίο συντάχτηκε από ανθρώπους που νοιάζονται πραγματικά, θίγοντας και αναδεικνύοντας τις αποδεδειγμένες και στοιχειοθέτησες ανάγκες (τις δικές μας και τις κοινωνίας) όπως έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια. Στο ίδιο μήκος κύματος κινηθήκαμε και στην επίσημη διαβούλευση όταν κληθήκαμε να καταθέσουμε τις προτάσεις μας. Αυτή ήταν πάντα η σταθερή γραμμή μας απέναντι σε μια κυβέρνηση η οποία εκμεταλλεύτηκε την χρόνια δική μας εσωστρέφεια και η οποία ακόμη μας ταλαιπωρεί.

Ένα είναι σίγουρο. Ο γυμνασμένος μαθητής και κατόπιν συνειδητοποιημένος στα της άσκησης και διατροφής πολίτης με τίποτε δεν προσφέρονται ώστε να υλοποιείται οποιαδήποτε κοινωνική πολιτική καθίζησης της ανθρώπινης ύπαρξης για να καθίσταται δούλος του συστήματος. Και αυτό το γνωρίζουν καλά όλες για παράδειγμα οι πολυεθνικές βιομηχανίες «επιθυμιών» και φαρμακοβιομηχανίες που σε συνεργασία με το κράτος κερδίζουν εκατομμύρια «επενδύοντας» στην ουσία στη πλημμελή εκπαιδευτική - προληπτική υγεία και ανύπαρκτη αθλητική νοοτροπία του Έλληνα και Ελληνίδας.

Για να υπάρχει λοιπόν ουσιαστική πρόοδος και κατάκτηση των δικών μας αυτονόητων, χρειάζεται να υπάρχει εκτεταμένη αυτοκριτική με επαναπροσδιορισμό και ιεράρχηση προτεραιοτήτων. Είναι ο μόνος δρόμος ανασύνταξης του κλάδου προκειμένου να αποδείξουμε ότι έχουμε τη δύναμη αλλά και δυνατότητα να καταστούμε ο πιο σημαντικός κρίκος στην αλυσίδα της εκπαίδευσης αλλά και δια βίου μάθησης.

Όμως, το κάθε αποτέλεσμα οποιασδήποτε προσπάθειας για να έχει αξία χρειάζεται να παρουσιάζει διάρκεια και σταθερότητα προκειμένου να μετουσιωθεί σε κοινωνική (αθλητική) συνείδηση έτσι ώστε η πιθανή καταστρατήγηση κεκτημένων μας να αποτελεί θέμα «εξέγερσης όχι μόνον του κλάδου μας αλλά και της κοινωνίας ολόκληρης («θέλουμε Γυμναστική»).

Η πρόσφατη ανακοίνωση των Συμβούλων Φυσικής Αγωγής ενόψει της συνάντησης τους με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ήταν ελπιδοφόρα και ελπίζω αντίστοιχες ενέργειες να ακολουθήσουν στο άμεσο μέλλον.

 Αντώνης Κεραμιδάς
 Καθηγητής Φυσικής Aγωγής Μ.Β.Α.


FacebookTwitter

Ροή ειδήσεων

Η πιο γλυκιά σελίδα

SFbBox by afl odds

tip