Εκτύπωση

Συμβουλές για υγιεινή διατροφή το χειμώνα

05 Δεκέμβριος 2017. Αναρτημένο Υγιεινή διατροφή-Δίαιτα

Συμβουλές για υγιεινή διατροφή το χειμώνα Είναι γεγονός ότι με την εναλλαγή των εποχών η διατροφή αλλάζει. Το ίδιο συμβαίνει και το χειμώνα, όπου οι έντονες καιρικές συνθήκες δημιουργούν τις ανάλογες ενεργειακές ανάγκες στον οργανισμό.

Ειδικότερα, λόγω της παρατεταμένης χαμηλής θερμοκρασίας στη διάρκεια των χειμερινών μηνών, το σώμα είναι πολύ πιο ευάλωτο και κρυώνει πιο εύκολα. Γι’ αυτό το λόγο, θα έχετε παρατηρήσει ότι αναζητάτε τροφές, οι οποίες διαθέτουν υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά. Ο οργανισμός, ωστόσο, προκειμένου να αντεπεξέλθει στις νέες απαιτήσεις και να παραμείνει υγιής και δυνατός, χρειάζεται την πρόσληψη συστατικών από όλες τις ομάδες τροφίμων. Διαβάστε τις συμβουλές που ακολουθούν για να μάθετε πώς μπορείτε να διατηρήσετε μια υγιεινή διατροφή και το χειμώνα.

Ένα καλό και υγιεινό πρωινό

Το πρωινό θεωρείται ένα από τα βασικότερα γεύματα, γιατί τροφοδοτεί τον οργανισμό με την απαραίτητη ενέργεια για ένα μεγάλο τμήμα της ημέρας. Ιδιαίτερα το χειμώνα, η ενέργεια που χρειάζεται ο οργανισμός αυξάνεται και σε συνδυασμό με την ανάγκη πρόσληψης περισσότερων λιπαρών, είναι εύκολο το πρώτο γεύμα της ημέρας να είναι πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά. Αποφύγετε αυτή την παγίδα, επιλέγοντας πιο υγιεινές εναλλακτικές για να ξεκινήσετε τη μέρα σας. Για παράδειγμα, τα δημητριακά βρώμης με γιαούρτι ή γάλα και φρούτα, περιέχουν διαλυτές φυτικές ίνες, οι οποίες μειώνουν την κακή χοληστερίνη, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούν πιο εύκολα το αίσθημα κορεσμού.           

Κατανάλωση περισσότερων φρούτων και λαχανικών

Παραμένει ύψιστης σημασίας, και το χειμώνα, να καταναλώνετε τις ενδεδειγμένες ποσότητες φρούτων και λαχανικών. Εάν είναι εφικτό στοχεύστε στην κατανάλωση περισσότερων από πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα. Εκτός από το ότι αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι μιας υγιεινής διατροφής, υπάρχουν συγκεκριμένα είδη, η συμβολή των οποίων είναι ιδιαίτερα σημαντική το χειμώνα, καθώς προστατεύουν το ανοσοποιητικό σύστημα από κρυολογήματα κ.λ.π. Φροντίστε, επομένως, για το γενικότερο καλό της υγείας σας, να μην παραλείπετε τους μικρούς αυτούς θησαυρούς από τη διατροφή σας. 

Περιορίστε την πρόσληψη ζωικού λίπους

Μπορεί το χειμώνα, η ανάγκη για κατανάλωση λιπαρών να είναι αυξημένη για τον οργανισμό, αλλά χρειάζεται να είστε προσεκτικοί. Για παράδειγμα, το ζωικό λίπος ανήκει στην κατηγορία των κορεσμένων λιπαρών, τα οποία σε μια υγιεινή διατροφή συνίστανται να καταναλώνονται σε μικρή ποσότητα και σπανίως. Υπάρχουν, όμως, τα καλά λιπαρά που μπορούν να εξυπηρετήσουν την ίδια ανάγκη στον οργανισμό, προσφέροντάς του παράλληλα μεγαλύτερα οφέλη. Τι θα λέγατε, λοιπόν, αντί να ενδώσετε σε μια μερίδα κρέατος, την επόμενη φορά, να προτιμήσετε κάποιο λιπαρό ψάρι, όπως ο σολομός, το σκουμπρί ή η ρέγγα; 

Καταναλώστε ένα υγιεινό ρόφημα

Η αξία των υγιεινών ροφημάτων μπορεί να αναγνωρισθεί εξίσου από χορτοφάγους και μη. Είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να ΄καθαρίσετε’ φυσικά τον οργανισμό σας από τις τοξίνες, προσλαμβάνοντας την ίδια στιγμή πολύτιμα θρεπτικά συστατικά. Για παράδειγμα, υγιεινό ρόφημα είναι εκείνο που συνδυάζει φρούτα και λαχανικά και είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε φυτικές ίνες. Προσπαθήστε να καταναλώνετε ένα ρόφημα ανά τακτά χρονικά διαστήματα, ενώ αν το συμπεριλάβετε στη διατροφή σας θα επωφεληθείτε για έναν επιπλέον λόγο: οι φυτικές ίνες δρουν ενάντια στην κακή χοληστερίνη, συμβάλλοντας στη μείωση των επιπέδων της στον οργανισμό. Οι φράουλες, το αβοκάντο, τα μήλα είναι μερικές μόνο γευστικές και υγιεινές επιλογές με τις οποίες μπορείτε να δοκιμάσετε να φτιάξετε το πρώτο σας λαχταριστό ρόφημα.  

Υιοθετήστε έναν υγιεινό τρόπο ζωής

Είναι σημαντικό να κατανοήσετε την αξία του υγιεινού τρόπου ζωής, ώστε, ανεξάρτητα με την εποχή, να συνεχίσετε να επωφελείστε από την υιοθέτησή του. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι φροντίζετε για την κατανάλωση υγιεινών τροφίμων, παραμένετε ενυδατωμένοι στη διάρκεια της ημέρας, ακολουθείτε το πρόγραμμα γυμναστικής που σας ταιριάζει. Συνολικά, οι ενέργειες αυτές έχουν θετικό αντίκτυπο στην ποιότητα ζωής σας, εξασφαλίζοντας καλά επίπεδα σωματικής και ψυχικής υγείας.    

FacebookTwitter

Ροή ειδήσεων

Η πιο γλυκιά σελίδα

SFbBox by afl odds

tip